Blog, Oferta

Licencja turystyczna pilota PPL – jak ją zdobyć?

Kto z nas nigdy nie marzył o zostaniu pilotem samolotu? W dzieciństwie praktycznie każde dziecko chciało latać i móc sterować samolotem. Na przestrzeni lat zmieniły się również warunki ku temu, dlatego też taka możliwość otwiera się przed naprawdę dużą grupą osób, które nadal pragną wznosić się ponad chmury. By tego dokonać należy przede wszystkim ukończyć pierwszy i podstawowy kurs pilotażu, który umożliwi nam latanie samolotami turystycznymi – mowa tu o licencji pilota turystycznego PPL(A). Jest to również podstawa, która pozwoli nam na budowanie fundamentów wiedzy oraz doświadczenia, które jest niezbędne, jeśli z czasem chcielibyśmy poszerzać swoje kompetencje i zacząć latam coraz większymi samolotami.

Co należy wiedzieć przed przystąpieniem do kursu PPL(A)?

licencja ppla

Jeśli marzymy o lataniu i jest ono naszą pasją, to bez dwóch zdań powinniśmy znaleźć zaufaną akademię latania, dzięki której będziemy mogli spełniać swoje marzenia. Jak już wspomnieliśmy na samym początku, pierwszym krokiem do tego, jest uzyskanie licencji turystycznej PPL(A), która umożliwi nam latanie małymi samolotami, ale oczywiście nie pozwoli na zarabianie poprzez latanie. Co jeszcze powinniśmy wiedzieć, zanim zdecydujemy się na taki kurs? Przede wszystkim musimy mieć świadomość, że by przystąpić do kursu PPL(A) należy mieć ukończone 18 lat lub też 16, ale wówczas niezbędna jest pisemna zgoda rodziców czy też opiekunów prawnych. Druga kwestia to badania lekarskie kategorii drugiej w jednym z certyfikowanych ośrodków medycyny lotniczej. W tym przypadku prosimy być jednak w spokojnym nastroju, ponieważ nie są one bardzo szczegółowe i nie trzeba mieć ponadprzeciętnych zdolności, by je przejść.

Szkolenie teoretyczne PPL

Każde szkolenie lotnicze rozpoczyna się od teorii, tak też jest w przypadku: licencja PPL. Nauka rozpoczyna się „na sucho” i obejmuje aż dziewięć przedmiotów. W ich zakres wchodzą:

  • Prawo lotnicze;
  • Ogólna wiedza o samolocie;
  • Osiągi i planowanie lotu;
  • Człowiek możliwości i ograniczenia krótko mówiąc medycyna lotnicza;
  • Meteorologia;
  • Nawigacja;
  • Procedury operacyjne;
  • Zasady lotu;
  • Łączność.

Zajęcia prowadzone są zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie, dzięki czemu każdy jest w stanie przyswoić wiedzę na dogodnych dla siebie warunkach. Po ukończeniu kursu należy przystąpić do wewnętrznego egzaminu, które zdanie oznacza otrzymanie stosownego zaświadczenia oraz przepustkę, by rozpocząć szkolenie praktyczne.

Szkolenie praktyczne

Szkolenie praktyczne w przypadku licencji PPL(A) składa się z 45 godzin lotów szkoleniowych. Na wspomniane godziny składa się 35 godzin lotów z instruktorem oraz 10 godzin lotów wykonanych indywidualnie, ale pod nadzorem instruktora (5 godzin należy przeznaczyć na loty nawigacyjne). W tym czasie naszym obowiązkiem jest również wykonanie lotu dłuższego aniżeli 270 km, a także dwóch lądowań na lotnisku innym, aniżeli lotnisko odlotu. Po ukończeniu takiego kursu możemy już samodzielnie latać samolotami turystycznymi ze specyfikacjami PPL(A).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *